Labās prakses piemērs - Laima
Prakse.lv • 25.08.2024 • Information for qualitative internships, Success stories
Kāds ir audzēkņu skaits? Cik no audzēkņiem tiek pieņemti darbā?
Gada laikā uzņēmums nodrošina profesionālās prakses 15-20 studentiem. Darba attiecības ik gadu tiek nodibinātas ar aptuveni 5 praktikantiem, pārsvarā tie ir sezonas darbi uz noteiktu laiku2015. gadā – 62 praktikanti, 2016. gadā – 20 praktikanti. No 62 praktikantiem 2015. gadā 48 tika pieņemti arī darbā.
Ar kādām izglītības iestādēm sadarbojaties?
Rīgas Tūrisma un radošās industrijas tehnikums, Latvijas Universitāte, Latvijas Lauksaimniecības universitāte, Rīgas Tehniskā koledža, Rīgas Tirdzniecības profesionālā vidusskola u.c.
Kā notiek mācību process uzņēmumā?
Piedāvājam prakses vietas ļoti daudzās jomās – ražošanā, mārketingā, pārdošanā, personāla vadībā, darba aizsardzībā, loģistikā u.c. Praktikantiem tiek noteikts prakses vadītājs. Notiek konkrēto darba uzdevumu mācīšana, lai praktikants ar laiku pats var pastāvīgi darboties. Tiek sniegta informācija prakses atskaitei. Audzēkņi tiek vērtēti, lai, ja rastos nepieciešamība, labākajiem varētu piedāvāt darbu.
Kā uzņēmums atbalsta audzēkņus?
Ražošanā tiek nodrošināta gan prakse, gan reāla darba vieta, par ko maksājam atalgojumu. Pielāgojam grafiku. Sniedzam vērtīgu informāciju.
Kādi ir audzēkņu mācību rezultāti?
Cenšamies apmācīt praktikantus tā, lai pēc mūsu prakses viņi būtu daudz ko iemācī- jušies un daudz varētu darīt konkrētajā amatā. Ir piemēri, kad pēc prakses pie mums praktikants piesakās darbā kādā citā uzņēmumā un saņem šo darbu labās prakses pie mums dēļ, piemēram, tā ir bijis mārketinga praktikantiem, personāla daļas praktikantam.
Kas liecina par to, ka šīs prakses uzņēmumā ir kvalitatīvas?
Tas, ka praktikanti pastāvīgi prakses laikā var veikt konkrētas darbības, ka varam pēc prakses piedāvāt darbu.
Kādi ir uzņēmuma būtiskākie ieguvumi?
Mēs praktikantus apmācām tā, lai viņi prakses laikā uzņēmumā arī izdarītu vērtīgu darbu.
Publikācija tapusi Eiropas Savienības ERASMUS+ programmas projekta „Kvalitatīvas prakses darba tirgum” Projekta Nr.2014-1-LV01-KA202-000522 ietvaros.