Labās prakses piemērs - Ceļu būvniecības uzņēmums Binders
Prakse.lv • 02.08.2024 • Information for qualitative internships, Success stories
Kāds ir audzēkņu skaits? Cik no audzēkņiem tiek pieņemti darbā?
Gadā vidēji uzņēmumā praksē strādā 10-15 topošie ceļu būves speciālisti. Darbā vidēji katru gadu tiek pieņemti 5 audzēkņi.
Ar kādām izglītības iestādēm sadarbojaties?
Rīgas Tehniskā universitāte, PIKC Daugavpils Būvniecības tehnikums, Smiltenes tehnikums.
Kā notiek mācību process uzņēmumā?
Audzēkņiem ir iespēja iegūt praktisku darba pieredzi gan ceļu būves objektos, gan inženiertehnisku un administratīvu darbu veikšanā. Katram audzēknim tiek nozīmēts darba un prakses vadītājs – objektā tas ir atbildīgais būvdarbu vadītājs, administratī- vajā darbā – attiecīgās struktūrvienības vadītājs vai speciālists. Prakses laiks – aktīvā būvniecības sezona (pavasaris – rudens). Prakse iespējama visu kursu studentiem un audzēkņiem. Praktikantus vērtē atbilstoši speciāli izstrādātai iekšējai vērtēšanas sistēmai.
Kā uzņēmums atbalsta audzēkņus?
Audzēkņiem iespējams strādāt pēc elastīga, speciāli viņu vajadzībām pielāgota darba grafika. Iespējams apvienot praksi uzņēmumā ar mācībām. Uzņēmums praktikantiem maksā darba algu, nodrošina ar visiem darba veikšanai nepieciešamajiem individuālās aizsardzības līdzekļiem, nepieciešamības gadījumā sūta arī komandējumos.
Kādi ir audzēkņu mācību rezultāti?
Prakses beigās uzņēmums izsniedz apliecinājumu par praktisko apmācību un darbu uzņēmumā. Audzēkņiem ir iespēja jau mācību pirmsākumā iekļauties “Binders” potenciālo speciālistu datu bāzē.
Kas liecina par to, ka šīs prakses uzņēmumā ir kvalitatīvas?
Jau esošie “Binders” speciālisti labprāt izmanto praktikantu darbu, kas nozīmē, ka viņu darbs ir pietiekami kvalitatīvs.
Kādi ir uzņēmuma būtiskākie ieguvumi?
Uzņēmumā tiek veidota praktikantu datu bāze, kas ir viens no pirmajiem avotiem, no kā uzņēmums izvēlas un piesaista jaunos speciālistus.
Publikācija tapusi Eiropas Savienības ERASMUS+ programmas projekta „Kvalitatīvas prakses darba tirgum” Projekta Nr.2014-1-LV01-KA202-000522 ietvaros.