Labās prakses piemērs - SAF Tehnika
Prakse.lv • 29.06.2024 • Information for qualitative internships, Success stories
Kāds ir audzēkņu skaits? Cik no audzēkņiem tiek pieņemti darbā?
Ar stipendijām (prakses ilgums – 2 un vairāk mēneši) – 5 Izstrādes daļā, 3 Ražošanas daļā. Bez stipendijām (prakses ilgums – 1-2 mēneši) – 1 Izstrādes daļā, 2 Ražošanas daļā.
Ar kādām izglītības iestādēm sadarbojaties?
Rīgas Tehniskā universitāte, Latvijas Universitāte, Rīgas Tehniskā koledža, Ogres tehnikums.
Kā notiek mācību process uzņēmumā?
Notiek stingra atlase uz prakses vietām – uzņēmums pieņem praksē audzēkņus tikai ar priekšzināšanām. Visiem jauniešiem, kas netiek pieņemti praksē, tiek skaidroti iemesli, lai veicinātu jauniešu izaugsmi un skaidrotu, kādas zināšanas un iemaņas vēl jāiegūst. Katram jaunietim ir savs mentors (mācību vadītājs), kurš ir atbildīgs par konkrēta audzēkņa nodarbināšanu uzņēmumā, izglītošanu, mācīšanu. Tiek uzturēta saziņa ar mācību iestādēm par prakses mērķiem, lai spētu audzēkņiem nodrošināt izaugsmi zināšanu apguvē. Prakses laikā netiek veikta formāla vērtēšana, tiek skatīts, vai kopumā jaunietis ir ieinteresēts, atbildīgs, vai patstāvīgi papildina savas zināšanas.
Kā uzņēmums atbalsta audzēkņus?
Ir audzēkņi, kam tiek maksāta stipendija, kas ir atšķirīga savā apmērā un ir atkarīga no prakses pozīcijas. Tiek piemērots darba grafiks, bet nosacījums ir, ka audzēknim praksei uzņēmumā ir jāvelta vismaz 20 stundas nedēļā. Tiek sniegts aktīvs atbalsts ar kursa darbu, bakalaura darbu izstrādi – audzēkņiem pieejami gan uzņēmuma resursi (tehniskā bāze), kā arī konsultācijas un palīdzība no mācību vadītājiem. Visi audzēkņi piedalās uzņēmuma pasākumos: maratonos, Līgošanā, Citādā darba dienā, Jaungadā utt., kas palīdz viņiem iejusties kolektīvā un motivē turpināt darbu uzņēmumā arī pēc prakses beigām.
Kādi ir uzņēmuma būtiskākie ieguvumi?
Uzņēmums ekonomē uz darbinieku atlasēm, kā arī zināmā mērā uz atalgojumu, jo jauns darbinieks bez pieredzes izmaksā darba devējam lētāk nekā darbinieks ar pieredzi. Uzņēmuma specifikas dēļ bieži vien ir vienkāršāk izaudzināt jaunu darbinieku, kurš pielāgojas šai specifikai, nekā pieņemt darbā profesionāli ar pieredzi un “pārmācīt” šo speciālistu darbam uzņēmumā.
Publikācija tapusi Eiropas Savienības ERASMUS+ programmas projekta „Kvalitatīvas prakses darba tirgum” Projekta Nr.2014-1-LV01-KA202-000522 ietvaros.