Labās prakses piemērs - Jelgavas tipogrāfija
Prakse.lv • 10.07.2024 • Information for qualitative internships, Success stories
Kāds ir audzēkņu skaits? Cik no audzēkņiem tiek pieņemti darbā?
2014. g. – 4 praktikanti, 2015. g. – 3 praktikanti. Gada laikā vidēji tiek noformēti 2 darba līgumi ar praktikantiem.
Ar kādām izglītības iestādēm sadarbojaties?
Rīgas Valsts tehnikums, Latvijas Lauksaimniecības universitāte.
Kā notiek mācību process uzņēmumā?
Uzņēmumā mācību praksi iziet 2., 3. kursu audzēkņi, 4. kursa audzēkņi iziet kvalifikā- cijas praksi. Prakse notiek šādā procesā: praktikanta iepazīstināšana ar uzņēmumu, tā kultūru, struktūru, tiek veikta ievadinstruktāža un instrukcija darba drošībā, tiek izsniegts darba apģērbs, tiek iepazīstināti ar uzņēmuma darbiniekiem un tiešo vadī- tāju, tiešais vadītājs norīko darbaudzinātāju, kurš ierāda darba vietu un ir atbildīgs par mācību procesu visas prakses laikā, tiek izstāstīti darba pienākumi, katrs praktikants tiek novērtēts (ar atzīmi), vērtē darba audzinātājs. Mācību ilgums ir atkarīgs no prakses programmas – no 2 nedēļām līdz pat 6 mēnešiem.
Kā uzņēmums atbalsta audzēkņus?
Tiek pielāgots mācību grafiks prakses laikā atkarībā no prakses līgumā norādītajām mācību stundām. Tiek veikta nelaimes gadījumu apdrošināšana. Ja praktikants ir no Jelgavas – transports nokļūšanai no Jelgavas līdz ražotnei.
Kādi ir audzēkņu mācību rezultāti?
Praktikanti iegūst praktisku pieredzi un papildina teorētiskās zināšanas ne tikai savā profesijā, bet poligrāfijas jomā kopumā.
Kādi ir uzņēmuma izdevumi apmācī- bām?
Darbā pieņemtie 4. kursa audzēkņi prakses laikā saņem minimālo algu un līdzvērtīgas tiesības ar pārējiem uzņēmuma darbiniekiem (uzņēmuma pasākumi).
Kādi ir uzņēmuma būtiskākie ieguvumi?
Uzņēmums var iegūt potenciālos darba ņēmējus, kuri ir ieguvuši pieredzi poligrāfijas jomā, tādejādi paātrinot jauno speciālistu integrāciju uzņēmumā.
Publikācija tapusi Eiropas Savienības ERASMUS+ programmas projekta „Kvalitatīvas prakses darba tirgum” Projekta Nr.2014-1-LV01-KA202-000522 ietvaros.